Šaursliežu dzelzceļš Valmiera – Ainaži
Šaursliežu dzelzceļš no Ainažiem līdz Valmierai tika atklāts 1912. gada 12. augustā. Tā garums bija 89 kilometri. Ceļa posmu no Ainažiem līdz Valmierai vilciens veica piecās stundās un 20 minūtēs. Preču vilciens veda kokmateriālus no Salacas stacijas,, no Priekules, Lagastes, Ārciema u.c. Visās stacijās, arī Ainažos, bija koka plači, kur mizoja baļķus. Vilciena sastāvā bija 20 vagonu un priekšā divas tvaika lokomotīves. Veda arī veikaliem preces – vispirms no Rīgas uz Valmieru, tad pārkrāva Ainažu vilcienā. Ainažos uzbūvēja arī divstāvu staciju ar peronu un bufeti. Stacijā bija liela rosība, vakaros bufete pilna ar cilvēkiem.
Otrā pasaules kara laikā vācieši no Ainažiem uzbūvēja dzelzceļa atzaru uz Igauniju – Iklu.
Pēckara gados dzelzceļš vēl darbojās, taču drīz vien citi transporta līdzekļi izkonkurēja vilcienu. 1977. gadā likvidēja līniju Pāle – Ainaži, 1979. gadā Pāle – Valmiera.
Šaursliežu dzelzceļš Valmiera – Ainaži 20. gs.sākumā.
Strādnieki uz šaursliežu dzelzceļa Valmiera – Ainaži 20. gs. sākumā.
Vilciena lokomotīve Ainažu stacijā 20. gs. sākumā.
Šaursliežu dzelzceļa stacija ēka Ainažos 20.gs. sākumā.